У 1920 році КІНО успадкував приміщення, професорсько-викладацький склад, бібліотеки і традиції підготовки вчительських кадрів Київського університету св. Володимира, Київського учительського інституту, Київських Вищих жіночих курсів, Фребелівського інституту дошкільної підготовки тощо. Тобто він став прямим наступником Педагогічного інституту при Університеті св. Володимира, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова.
Датою заснування НПУ має вважатись 21 листопада (4 грудня за новим стилем) 1834 року.
У короткому викладі історія розвитку нашого університету має такий вигляд:
4 грудня 1834 р.
/новий стиль/
Фактичне відкриття при Київському університеті Св. Володимира „особливого виховного закладу” - Педагогічного інституту;
травень 1835 р.
Випуск першої групи вчителів-екстернів, які пройшли атестацію в Педагогічному інституті;
1858 р.
Перетворення Педагогічного інституту у Вищі дворічні педагогічні курси при Університеті Св. Володимира;
1863 р.
Створення на їх основі самостійного навчального закладу - Київських Вищих педагогічних курсів;
1867 р.
Відтворення Вищих педагогічних курсів при Університеті Св. Володимира, їх співробітництво із „зовнішніми” курсами;
1909 р.
Перетворення Київських Вищих педагогічних чоловічих курсів в Учительський інститут;
1920 р.
Включення Університету св. Володимира, Вищих жіночих курсів (Університету св. Ольги), Учительського інституту та інших закладів до Київського інституту народної освіти імені М.П. Драгоманова;
1933 р.
Перетворення КІНО імені М.П. Драгоманова в Київський педагогічний інститут імені О.М. Горького (з 1936р.);
1991 р.
Створення на цій основі Київського Державного педагогічного університету та повернення йому імені М.П.Драгоманова;
1993 р.
Створення на цій базі Українського державного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова;
1997 р.
Надання Університетові статусу Національного.
Відновлення дійсної історії становлення та розвитку вищої педагогічної освіти та її лідера Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова є нагальною потребою українського національного відродження, утвердження української державності, повноважного входження вітчизняної освіти до європейського освітнього простору як освіти глибоко історичної, фундаментальної, високоякісної, а відповідно й конкурентноздатної.