Інститут туризму федерації профспілок України

 Історія Інституту туризму ФПУ починається з Республіканських туристичних курсів, заснованих у м. Київ у 1972 р.

1982 р.–
на базі Республіканських туристичних курсів створено Українську філію Всесоюзного Інституту підвищення кваліфікації працівників туристично-екскурсійних організацій (УФ ІПК ПТЕО)
1988 р.–
УФ ІПК ПТЕО реорганізовано в Українській навчально-методичний центр (УНМЦ)
1992 р.–
УНМЦ набув статусу Українського інституту туризму, підпорядкованого Федерації профспілок України
1994 р. –
Український інститут туризму внесено до Державного реєстру закладів освіти України з наданням ліцензії Міністерства освіти України на право здійснення освітньої діяльності за ІІІ-м рівнем акредитації
1996 р.–
Український інститут туризму перейменовано в Інститут туризму Федерації професійних спілок України

У результаті багаторічної діяльності Інститутом  туризму ФПУ сформовано ступеневу систему безперервної та послідовної туристичної освіти. Усі ланки цієї системи діють ще з 1994 р. До того ж, варто зазначити, що вперше в Україні ступенева система безперервної та послідовної туристичної освіти почала діяти саме на базі Інституту туризму ФПУ. Основними формами та напрямами цієї системи є:

- профорієнтація   

- профорієнтаційна робота та початкова туристично-екскурсійна підготовка на базі Ліцею туризму;

- професіоналізація   

- здобуття вищої освіти з галузі знань 0306 Менеджмент і адміністрування спеціальності 6.030601 Менеджмент, 7.03060101 Менеджмент організацій і адміністрування (спеціалізація: Менеджмент туристичної індустрії) на рівні кваліфікаційних вимог до бакалавра та спеціаліста;

- післядипломна освіта

- курсова підготовка й підвищення кваліфікації керівного складу та спеціалістів туристичної сфери України.
Отже, з моменту створення Інститут туризму ФПУ пройшов непростий шлях формування та становлення від Республіканських туристичних курсів до вищого навчального закладу ІІІ рівня акредитації. Його розвитку завжди був властивий динамізм, перехід до якісно нових і більш досконалих моделей організації та проведення навчального процесу.