Голосковский профессиональный аграрный лицей

За період свого існування ліцей пройшов різні етапи становлення: ССПТУ, СПТУ, ПТУ, профліцей.

За цей час ліцей випустило більше 30 тисяч  кваліфікованих робітників. Випускники  Голосківського профліцею працевлаштовані у різних галузях  господарства Хмельницької області.

 Голосківський професійний аграрний ліцей здійснює підготовку кваліфікованих робітників з таких професій:

*  Слюсар з ремонту сільськогосподарської техніки, тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, водій автотранспортних засобів категорії «С».

* Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, водій автотранспортних засобів категорії «С».

* Оператор комп’ютерного набору, обліковець з реєстрації бухгалтерських даних.

Голосківським професійним аграрним ліцеєм укладена угода про співпрацю  із Агрофірмою «Повіт» с. Голосків Летичівського району Хмельницької області.

Базове господарство  оснащено із найсучаснішої сільськогосподарської техніки. Під час виробничого навчання  та практики учні ліцею мають змогу працювати на цій техніці.

Інженерно-педагогічні працівники проходять стажування  на базі Агрофірми «Обрій»т».

Після закінчення ліцею випускники працевлаштовуються  в даному господарстві, працюють на новій техніці.

Головним завданням в організації позаурочної виховної роботи з учнями педагогічний колектив ліцею визначає, як створення умов для розвитку особистості відповідно до його інтересів, потреб та нахилів.

Організація виховної роботи в ліцеї  характеризується використанням різноманітних за формою та змістом виховних заходів. Проводяться цикли бесі з громадянського виховання «Я – громадянин України», «В Україні наша доля, життя і майбутнє»,цикл заходів присвячених історії та традиціям нашого народу.

З метою удосконалення виховної роботи, класні керівники, майстри виробничого навчання проводять виховні години за темами: «Повага до людського життя», «Вітчизна – з чого вона починається?», конкурси художньої самодіяльності, конкурс «Міс ліцею».

В організації виховного процесу використовуються і активні форми роботи, наприклад: урок-діалог, уроки спілкування. Керівники груп зосереджують увагу на індивідуальній роботі з учнями, особливо з учнями, схильними до правопорушень.

З цією метою  в ліцеї створений штаб профілактики правопорушень, ведуться журнали педагогічних спостережень за учнями

На засіданнях ради профілактики  розглядаються питання пропусків занять та дисциплін.

Створена система контролю за відвідуванням занять.

Проводяться заходи із залученням працівників правоохоронних органів, спеціалістів спеціальних служб, особливо за участю учнів, які проживають в гуртожитку..

В ліцеї проводиться системна робота щодо виконання державних вимог по соціальному захисту учнів. Учні-сироти забезпечуються безкоштовним харчуванням, надається матеріальна допомога.

Працюють предметні гуртки, спортивні секції, гурток художньої самодіяльності.

Учні ліцею вміють відпочивати. Для цього – проводяться дискотеки, вечори – відпочинку, свята, походи, екскурсії та інші.

Учнівський парламент «Уникум»  - орган учнівського самоврядування.

На засіданнях учнівського самоврядування   учні обговорюють  питання щодо навчання, дисципліни учнів, організовують акції «Зроби світ добрішим», «Взаємодопомога», конкурси, проводять волонтерські заходи, екскурсії, упорядкування територію ліцею тощо.

У бібліотеці ліцею організовуються книжкові виставки з історії української держави і права, тематичні  виставки, присвячені ювілейним датам. Разом з викладачами бібліотекар Нагурна Т.П. проводить читацькі конференції, огляди літератури. В бібліотеці зібраний цікавий матеріал з історії визволення Подільського краю в роки Великої Вітчизняної війни.

Голосківський професійний аграрний ліцей працює за затвердженим штатним розписом.  У ліцеї склалася певна система добору, підвищення кваліфікації та використання керівних та педагогічних працівників.

Рівень кваліфікації педагогічних працівників  відповідає напрямам підготовки робітничих кадрів. На посади педагогічних працівників призначені особи, які мають відповідну базову освіту, фахову та педагогічну підготовку.

Навчальний процес в ліцеї забезпечують 26 педагогічних працівників.

Із них –      6 викладачів мають вищу кваліфікаційну категорію,

              5 -  спеціалісти першої кваліфікаційної категорії

              4  – спеціалісти другої кваліфікаційної категорії;

              11  – спеціалісти

Педагогічні звання «Старший викладач» мають  заступник директора з НВР Нагурний О.Є. та методист  ліцею Мазуркова Л.Т.

Щоб перетворити колишніх дев’ятикласників на серйозних, досвідчених людей з міцними знаннями і правильними поглядами на життя, треба неабияк працювати і викладачам, і майстрам виробничого навчання Дехто з них сіє «розумне, добре, вічне» уже понад більше  35 років. Це – педагоги Данілков Д.О., Нагурний О.Є., Грабчак А.В.,  Нагурна Т.П..

Молодими прийшли в ліцей  Кілівнік А.С., Мазуркова Л.Т., Попчук В.Ф., Бурлака М.А., Кислий О.Д., Плавков М.І., Плавкова Н.Л. Тут настала зрілість, з’явився  досвід, прийшла заслужена повага колег і учнів. Не підрахувати недоспаних ночей, коли викладачі готувалися до чергового робочого дня, перевіряючи зошити учнів, складаючи плани уроків! А скільки потрібно було перечитати літератури!

Різні методи проведення уроків використовують наші педагоги. Останні роки викладачі  віддають перевагу діловим іграм , тестовим завданням, нестандартним урокам.

Дуже органічно влились в колектив молоді педагоги Ковальчук І.О., Чучвера О.Д., Білюк Д.О., Савчук В.М., Тодосієнко В.В., Єфімов І.В. Переймаючи багатий досвід  старших  колег, вони творчо працюють, намагаються створити колектив у групі, виховують справжніх робітників.

 Допомагають їм у цьому соціальний педагог Макаренко Л.В. та практичний психолог Сичук О. В., які з перших днів занять провели дослідження щодо вивчення професійної придатності учнів, допомогли  виявити лідерів для призначення старости, активу групи. З жіночою ніжністю і в той час з великою вимогливістю ставляться вони до своїх  вихованців.

Трудовий колектив Голосківського професійного аграрного ліцею стоїть на порозі нових перетворень, йде у завтра з вірою в те, що несміливі, але досить живучі паростки змін на краще уже з’явилися в Україні І є надія на те, що  професії, яких готує ліцей, допоможуть цим паросткам зміцнити.