Освітня модель навчального закладу враховує пріоритети державної політики у сфері освіти.
Коледж функціонує як державний вищий навчальний заклад, забезпечує високий рівень загальноосвітньої підготовки студентів, необхідний для здобуття ними освіти на наступних етапах навчання, активного входження у майбутню професійну діяльність, утвердження у правильності вибору професії, виховує свідомих громадян української держави.
За 140 років діяльності навчальний заклад підготував більше 65000 фахівців для залізничного транспорту, метрополітену інших підприємств України.
Коледж є демократичним закладом, який характеризується відкритістю перед суспільством, широким залученням педагогічного колективу, студентів, їхніх батьків і представників громадськості до розробки та реалізації стратегії і змісту його діяльності, відповідальністю за якість освітніх послуг як перед майбутнім фахівцем, так і перед державою.
Коледж є навчальним закладом, у якому освітній процес будується на засадах наукових знань, кожен навчальний предмет та навчальна дисципліна розглядаються відповідно до даних про нього сучасної науки.
Домінантою в діяльності закладу є набуття майбутніми фахівцями життєвої і соціальної компетентностей. Тому в процесі загальноосвітньої та професійної підготовки основна увага спрямовується на формування цінностей, необхідних громадянину демократичної держави, на інтелектуальний, моральний, фізичний, художньо-естетичний розвиток студентів. Діяльність закладу сприяє саморозвитку і самореалізації особистості майбутнього фахівця, становленню його як творця і проектувальника власного життя.
Модель навчально-виховного процесу будується на основі багатокомпонентного змісту освіти, вікових індивідуально особистісних норм розвитку майбутніх фахівців, гуманності, застосування особистісно орієнтованих педагогічних систем, вибору перспективних освітніх технологій, посилення ролі самостійної роботи студентів, комп'ютерної підтримки навчання, діагностичних і стимулюючих форм контролю та оцінювання досягнень студентів у різних видах навчальної діяльності, турботи про їхнє фізичне і психічне здоров'я, проведення моніторингу якості освіти.
Структурні підрозділи Державного вищого навчального закладу «Київський електромеханічний коледж» створені і функціонують відповідно до чинного законодавства.
Для організації підготовки фахівців за різними напрямами та спеціальностями у закладі як структурні підрозділи відокремлюються відділення та циклові комісії викладачів споріднених предметів та дисциплін.
Відділення - основний організаційний і навчально-виховний структурний підрозділ Коледжу, що забезпечує підготовку фахівців за відповідним напрямом (спеціальністю).