1944 рік — розпорядженням Ради Народних комісарів СРСР № 11.06-р від 7 листопада 1944 року засновано Київський автомобільно-дорожній інститут (КАДІ) — майбутній Національний транспортний університет (НТУ). Було створено два факультети — дорожній та механічний для підготовки фахівців з чотирьох спеціальностей: автомобільні дороги, мости, автомобілі та автомобільне господарство, дорожні машини і механізми. Директором КАДІ призначено Даденкова Юрія Миколайовича.
У 1945 році в КАДІ навчалося 247 студентів і працювало 49 професорів, доцентів та викладачів. У повоєнний період першому директору щойно створеного інституту Ю. М. Даденкову (згодом — член-кореспондент АН України, впродовж багатьох років — Міністр вищої освіти України) вдалося залучити до викладацької роботи багатьох видатних вчених.
1958 рік — механічний факультет КАДІ перейменовано на автомобільний.
1959 рік — ректором КАДІ призначено Вериженка Євгена Петровича.
1964 рік — у КАДІ створено науково-дослідний сектор (у подальшому називався науковою частиною).
1965 рік — у КАДІ організовано інженерно-економічний факультет.
1970 рік — у КАДІ починає діяти підготовче відділення.
1975 рік — створено факультет підвищення кваліфікації.
1984 рік — ректором КАДІ призначено Канарчука Вадима Євгеновича.
1984 рік — інженерно-економічний факультет КАДІ реорганізовано у факультет економіки та експлуатації автомобільного транспорту.
1985 рік — у КАДІ організовано заочний факультет.
1987 рік — автомобільний факультет КАДІ реорганізовано в автомеханічний.
1990 рік — у КАДІ організовано загальноінженерний факультет.
1992 рік — на базі факультетів підвищення кваліфікації КАДІ створено факультет післядипломної освіти.
1992 рік — розпочинається діяльність освітнього комплексу у складі КАДІ та автомобільно-дорожніх, автотранспортних технікумів (коледжів) та технікумів транспортного будівництва України.
1993 рік — факультет економіки та експлуатації автомобільного транспорту перейменовано на факультет управління на транспорті.
1994 рік, серпень — після державної акредитації КАДІ отримує статус технічного університету, найвищий — IV рівень акредитації і назву Український транспортний університет (УТУ).
1998 рік — на базі підготовчого відділення та підготовчих курсів створено факультет довузівської підготовки.
1999 рік — на базі факультету післядипломної освіти створено Інститут економіки і бізнесу на транспорті УТУ.
2000 рік — УТУ отримує статус національного і теперішню назву — Національний транспортний університет (НТУ).
2000 рік — на базі наукової частини створено науково-дослідний інститут «Проблем транспорту і будівельних технологій».
2003 рік — ректором НТУ призначено професора Дмитриченка Миколу Федоровича, обраного конференцією трудового колективу університету.
2003 рік — рішенням Вченої ради університету від 1 жовтня 2003 року на базі заочного факультету НТУ створено Інститут заочного та дистанційного навчання НТУ.
2003 рік — університет знову визнано акредитованим за статусом вищого закладу освіти IV рівня.
2004 рік — факультет довузівської підготовки НТУ реорганізовано в Інститут доуніверситетської підготовки і міжнародного співробітництва НТУ.